Olen päättänyt hypätä Elämänvirtaan. Kuulostaako hassulta ? Tarkoitan siis, että tästä lähin luotan täysin johdatukseen enkä pyristele enää vastaan. Annan virran viedä ja katson, mitä elämällä on tarjota minulle seuraavaksi. Ego tietysti yrittää jatkuvasti lähteä uimaan vastavirtaan toteuttaakseen omia toiveitaan, mutta yritän olla välittämättä sen räksytyksistä. Olen vähän ymmälläni, mitä 'tekisin isona'. Tiedän vain sen, että jotain lähden opiskelemaan, mutta mitä se jotain on? En halua ottaa siitä enää paineita. Olen tarpeeksi työllistetty arkielämän askereissa, joten nyt on aika jättää moiset huolet universumin ratkottaviksi. Olen varma, että löydän kyllä paikkani! Päästän irti kaikista vanhoista olettamuksista ja yritän elää täysipainoista elämää joka päivä. Välillä minulla on jotenkin kaistapäinen olo . Yhtenä päivänä kaikki sujuu ja tunnen olevani onnellinen ja tyytyväinen. Seuraavana taas elämä tuntuu raskaalta ja mieli laahaa pohjamudissa. Yhtä vuoristorataa kaikki! Johtunee tästä hurjasta henkisestä kasvusta sekä rankasta elämäntilanteesta. Rakas poikani (ylihuomenna 10kk) pitää minut kiireisenä, eikä vieläkään nuku kunnolla, joten kärsin sen takia kroonisesta väsymyksestä. Tiedän, että kaikki on tarkkaan suunniteltua ja ajankohdat kaikille tapahtumille hienosti järjestetty...silti ihmettelen että miksi juuri NYT nämä henkisen kasvun asiat ym tulivat elämääni. Olen aina tuntenut vetoa näihin asioihin, mutta koskaan ennen tämä tieto ei ole 'kolahtanut' niinkuin nyt. Katson elämääni taaksepäin ja huomaan aina kärsineeni huonosta itsetunnosta. Nyt on tullut aika korjata tuo asia. Nyt on aika oppia hyväksymään itsensä kaikkine vikoineen ja lahjoineen. Olen alkanut huomata miten paljon erilaisia 'lahjoja' minulle on suotu. Jälleen kerran kiitän kaikesta aina kun ymmärrän piirteitäni paremmin. Mainittakoon, että yksi lahjoistani on omituinen muisti . Antakaa kun selitän. Joitakin asioita en muista sitten millään...siis nimenomaan ASIOITA. Mutta ihmisiä muistan ilmiömäisesti. Minulla on ns.näkömuisti, joten kasvot jäävät helposti mieleeni (nimet unohtuvat aina). Muutenkin saatan muistaa aivan ihmeellisiä juttuja liittyen ihmisiin, elämäntilanteisiin ja yksityiskohtiin. Tämä johtunee siitä, että muistan ja opin helposti minua kiinnostavat jutut ja olen aina ollut todella kiinnostunut muista ihmisistä. Hmm..toivottavasti en kuulosta sekavalta . Nuorempana en pitänyt itseäni kovin älykkäänä. Opiskellessani hoitoalaa pari vuotta sitten huomasin itsessäni uusia piirteitä ja ilahduin siitä, kuinka hyvin menestyin koulussa. Lukiossa olin keskiverto eikä koulu kiinnostanut. Vihdoin olin siis löytänyt omia vahvuuksia ja opin uusia puolia itsestäni. Sain myös eräältä opettajalta kultaakin arvokkaamman tiedon: herkkyys on mieletön voimavara! Aiemmin en pitänyt sitä puolta itsessäni kovin suuressa arvossa, mutta yhä enemmän alan kunnioittaa omaa herkkyyttäni. Sen avulla aistin helposti myös muiden ihmisten tunnetiloja ja toisinaan jopa ajatuksia!! Huomaan tyttäreni (pian 6vuotias) olevan myös tavattoman herkkä ja aion rohkaista häntä arvostamaan sitä puolta itsessään. Voi kumpa joku olisi minulle lapsena kertonut sen olevan hieno piirre! Kolikon kääntöpuoli tietysti on se, että täytyy muistaa suojautua, jottei ime toisten ihmisten negatiivisia energioita itseensä. Säännöllinen puhdistautuminen lienee tarpeellista.

Nyt on pakko mennä nukkumaan.. Haleja!!!

 

-Tikru