Aika päivittää kuulumisia. Paljon on taas ehtinyt tapahtua. Kasvuni jatkuu varmoin askelin ja uusia tilanteita tuodaan eteeni sekä hyvässä että 'pahassa'. Eilen olin talvipäivänseisaus-meditaatiossa, joka oli todella voimallinen kokemus. Energiat virtasivat vuolaana lävitseni ja olin aivan kananlihalla koko puolitoistatuntisen . Meditaatiossa saimme 'maistiaisia' tulevista 2012 vuoden energioista. Tasan vuoden päästä on tärkeä päivä 21.12.2012, jolloin muinainen Maya-kalenteri 'päättyy'. Kaikenlaiset maailmanlopun ennustukset jylläävät ja osa odottaa pelonsekaisin tuntein, mitä ensi vuosi tuo tullessaan. Muutos on tulossa, se on varmaa. Ihmiskunta muuttuu, ihmiset muuttuvat, järjestelmät muuttuvat... maailma ei 'lopu' mihinkään vaan meille avautuu täysin uusi aika. Ihmisten tietoisuus muuttuu ja saamme ennennäkemättömän tilaisuuden olla osallisina maapallon ylösnousemuksessa. Tätä voi olla vaikea ymmärtää, enkä edelleenkään tiedä ymmärränkö kaikkea täysin itsekään, mutta muutoksen toivotan tervetulleeksi. Ihmiskunta on tähän asti käyttänyt surutta luonnonvaroja hyväkseen ja riistänyt vähempiosaisten selkänahoista.. vaan uuden ajan energiat eivät sitä tule sallimaan, joten muutos on väistämätön. Se, millainen uusi aikamme tällä rakkaalla pallollamme tulee olemaan, riippuu täysin meistä itsestämme: sinusta ja minusta, kaikista meistä. Ompa upeaa olla mukana tässä transformaatiossa . Luodaan yhdessä uusi ja parempi maailma. Universumin huomio on keskittynyt meihin. Apu on lähellä ja odottaa oikeaa hetkeä tulla luoksemme.

Palaan kuitenkin hetkeksi menneeseen .

Huomaan, että näin jälkeenpäin minun saattaa olla vaikea muistaa, mitä energiahoidoissa tai meditaatioissa tapahtui tai sanottiin. Ja muutenkin jopa päivittäisten tapahtumien muistelu ei ole aina helppoa... Vaan sepä onkin hyvä merkki!! Tämä tarkoittaa, että olen oppinut olemaan läsnä vain tässä hetkessä. En kieriskele menneissä tapahtumissa...en mieti saati varsinkaan surkuttele miksi sanoin jollekin juuri noin tai näin, olisinko voinut tehdä jotain toisin. Tai vaihtoehtoisesti murehdi etukäteen tulevia tapahtumia: huolehdi siitä, miten käytännönjärjestelyt toimivat tai miten ehdin tehdä erilaisia askareita . Pyrin aktiivisesti olemaan läsnä vain tässä hetkessä...siellä missä kulloinkin olen. Keskityn juuri siihen ihmiseen, vuorovaikutukseen, tunnelmaan.. Luotan, että huomioni kiinnittyy tai kiinnitetään juuri niihin oikeisiin asioihin jokaisessa tilanteessa. Suustani tulee oikeat sanat oikeaan aikaan oikealle henkilölle. Tämä on huomattavasti kevyempi tapa elää!! Mutta miten vaikeaa se välillä onkaan nyky-yhteiskunnassa, jossa kaikki pitäisi suorittaa jollain tavalla. Tästä hieno aasinsilta Jouluun! Mikä suoritus koko joulunaika monelle onkaan..ja oli ennen myös minulle. Pitäisi hankkia sitä ja tätä.. käydä siellä sun täällä.. antaa tietynlaisia lahjoja.. pitäisi päästä jopa tiettyyn tunnelmaan!! Joulu tulee aivan varmasti, valmistelee sitä tai ei. Olen tänä vuonna päättänyt olla stressaamatta mistään. Vaikea päätös, mutta en kadu hetkeäkään . Käytännön syistä (kotona pieni 1-vuotias 'Tuholainen') meillä ei tänä vuonna ole kaivettu edes joulukoristelaatikkoa esille, vaan olen ripustanut muutamat jouluvalot ikkunoihin. Kuusta emme laita ja käsintehdyt tonttu-ukot saavat odottaa ensi joulua. Joululauluja olen kuunnellut päivittäin (jouluradiosta) ja niiden avulla olen virittäytynyt joulutunnelmaan . Tietysti lapsille olen hankkinut muutaman lahjan, askarrellut joulukortit ja tehnyt keksejä lahjaksi, mutta kaikki nämä olen tehnyt 'löysin rantein'. Jos joku asia on saanut tuskanhien pintaan, nostanut verenpainetta tai tuntunut muuten vaan pakkopullalta, pysähdyin siihen paikkaan. Kaikki valmistelut olen tehnyt vain, koska aidosti haluan ja jaksan. 

Olen pohdiskellut myös joulun syvempää olemusta. Joulu on Valon juhla. Jouluna meidän on tarkoitus pysähtyä ja olla läsnä hetkessä. Tarkoitus on tulla tietoiseksi kaikesta siitä rakkaudesta, joka meidät ympäröi niin fyysisessä kuin ei-fyysisessäkin ulottuvuudessa. Englanniksi joulu on Christmas..miettikääpäs kuinka paljon osuvampi nimi!!! Todellakin, Kristusvalon ja -energian on tarkoitus virrata sydämmiimme ja sulattaa kielteisyytemme. Rakkaus on joulun tärkein sanoma. Pyyteetön ja myötätuntoinen rakkaus aivan jokaista kohtaamaasi ihmistä ja olentoa kohtaan. Muuta ei tarvita. Lahjoja tai koristeita ei tarvita. Silti, täällä kylmässä ja pimeässä Pohjolassa on mukava laittaa edes ne valot ikkunoille piristeeksi . Kaikki on täysin sallittua. On hyvä aina kysyä itseltään 'miksi minä teen tämän asian' varsinkin jos huomaa leukaperiensä kiristyvän. Kiristely ja ahdistus eivät ole osa joulun henkeä.

Viikko sitten kävin energiahoidossa. Hoito oli hieman erilainen, kuin aiemmat hoitokerrat. Jotenkin lempeämpi. Emme kaivelleet menneitä tai nykyistä elämää. Emme käsitelleet pelkoja tai traumoja. Kyselin monia asioita henkioppailta, kuten Korkeamman Minän roolia ja karmallisia asioita. Vaan pakko tunnustaa, etten muista yksittäisiä asioita kovin tarkasti . Olen yksin kotona meditoidessani pyytänyt vapautusta tietyistä karmallisista ihmissuhteistani ja minulle sanottiin pyyntöjeni olleen erittäin merkityksellisiä myös toisille osapuolille. On hienoa oivaltaa näitä asioita. Läheisiin ihmissuhteisiin liittyy usein karmavelkaa jonka takia toisen ihmisen läsnäolo voi joskus tuntua epämiellyttävältä tietyissä tilanteissa. Kun vapaudumme karmavelasta, vapaudumme myös epämääräisistä ja epämiellyttävistä, usein selittämättömistä tunteista toista ihmistä kohtaan. Ihmissuhde pääsee kasvamaan ja kehittymään aivan uusiin mittasuhteisiin. Tätä voi olla vaikea ymmärtää, mutta kaikki asiat avautuvat vähitellen, kun astuu omalle (henkiselle) polulleen. Esimerkiksi perheet ovat yhdessä aivan tietyistä syistä. Miksi juuri minun lapseni syntyi juuri minulle? Syystä, että kenties jossakin aiemmassa elämässä olen luonut välillemme karmasidoksen kohtelemalla häntä kaltoin ja nyt tilaisuuteni on maksaa tämä velka pois huolehtimalla hänestä vanhempana. Tai vastaavasti tämän elämän ystävä tukee minua jossain isossa asiassa ja saa näin tilaisuuden maksaa karmavelkansa. Jokainen meistä on joskus ollut sekä sortaja, että sorrettu. Tämä kuuluu Elämän Peliin. Kukaan ei koskaan pääse 'kuin koira veräjästä'.

Tulipahan runoiltua osittain raskastakin tekstiä . Ei passaa näemmä pitää liian pitkiä taukoja . Nyt tahdon toivottaa:

Rentouttavaa Joulua rakkaille lukijoilleni

 

Ps. Jouluna luonamme on aivan erityisen paljon enkeleitä